Ny imove-partner, Marcusbil leverer Tesla til abonnentene

- Vi syns imove sin tilnærming til bilhold er innovativ, og de er på en reise som vi har lyst å ta del i, sier daglig leder Marcus Inberg.

Pilotsamarbeid

Hvordan
fungerer det

I tillegg til å tilby sitt eget bilabonnement disponerer imove sin selvutviklede digitale plattform, hvor kunder kan gå på nett, finne en bil som passer dem, bestille, betale og signere. Når teknologiselskapet imove og bilforhandleren Marcusbil inngår et pilotsamarbeid, vil Marcusbil plassere også sine biler – i all hovedsak Tesla Model 3 – inn i imove-plattformen.

- Å leie ut biler er noe vi har hatt stort fokus på i senere tid. Vi ser at det er en fornuftig måte å ha bil på, både for våre, så vel som for imove sine kunder: Man slipper å binde opp kapital og ta opp lån, for i stedet å betale en fast månedsbeløp for nettopp den perioden man trenger og faktisk bruker bilen, legger Inberg til.

Marcusbil er en bilforhandler i Oslo og Arendal, og med hovedfokus på elbiler er de en naturlig partner for imove som tilbyr abonnement på attraktive elbilmodeller. Med over 500 solgte biler i fjor, hvorav over 400 var Tesla, bidrar Marcusbil nå til at flere Teslaer blir tilgjengelig for imoverne.  

- Elbil er fortsatt ganske nytt for mange, og vi merker at god kompetanse er en betryggende faktor for kundene våre. For oss er det derfor viktig å tilby god kompetanse på elbil-markedet og kan gi gode råd og veiledning til som kommer til oss, sier Ingberg.

Marcusbil tilbyr i hovedsak Tesla Model S og Model 3 men har også varebiler

Nyttig læring

En av gründerne i imove, Gunnar Birkenfeldt, legger til at samarbeidet med Marcusbil betyr et enda bredere utvalg av biler til abonnentene.

- Marcusbil kommer inn med biler i premium-segmentet, noe som bidrar til et enda større spekter av bilmodeller i tjenesten vår, sier han.

Et samarbeid som dette innebærer dessuten at bilforhandlere kan nå ut til kundene i nye flater enn tidligere: Der det tradisjonelle bilsalget normalt låser butikkdørene på ettermiddagen og ikke selger mer biler den dagen, gjør imove-plattformen det enklere å treffe kundene på deres egne premisser. For Marcusbil tilbyr vi hele bilabonnementsproduktet "as a service". De stiller med bilene, vi leverer alt det praktiske, logistikk, kundesupport og de ekstratjenestene produktet vårt inneholder.

- For imove betyr dette også nyttig læring for å forstå mekanismene og synergiene vi kan ha med den tradisjonelle bilbransjen, understreker Birkenfeldt.

Marcusbil holder til i Oslo og selger ca 500 biler i året. Nå ønsker de å utforske hvordan bilabonnementsplattformen til imove fungerer.

Hans mistanke er at bilabonnement for eksempel fort kan vise seg å være et mer effektivt verktøy for å produsere brukte biler, enn det den klassiske leiebilsløsningen som bransjen har benyttet så langt er. Han kan dessuten fortelle at imove stadig opplever økt interesse fra bilbransjen til å lære mer om dette nye fenomenet bilabonnement.

 -  Det tradisjonelle bilsalget er ikke altfor mye berørt enda, men vi begynner å se tendensene. Både bildelingstjenester så vel som abonnementstjenester er kommet for å bli; kundene liker og bruker det, og derfor er det også viktig for Marcusbil å være tidlig med på disse endringene. Verden er stadig i endring, og man må være innovative for å lykkes, avslutter Inberg.

Kunne du tenke deg å abonnere ut din bilflåte?

Ta kontakt på post@imove.no


Flere nyheter

Hvordan
fungerer det