Nå kan du abonnere på Polestar!

Et ufravikelig premiss for tjenesten vår er å alltid tilby de mest attraktive bilmodellene. Nå kommer Polestar inn i løsningen vår!

Les hva driftssjef Simen Bones og produktsjef Gunnar Birkenfeldt har å si om bilen og hvorfor det gir mening å tegne et imove-abonnement på Polestar 2.

Hvordan
fungerer det

- Vi har formet hele tjenesten vår rundt prinsippet om å tilby de miljøvennlige bilene som folk flest vil ha. Polestar 2 er en utrolig attraktiv modell som vi og tusenvis av nordmenn har ventet lenge på, så nå gleder vi oss over å være først ute med bilmodellen på abonnement, sier Bones.

Polestar 2 er et riktig smykke av en bil. Allerede i september vil de første imove abonnentene få sine biler. Opphavsrett: © Polestar


- Polestar 2 er den første elbilen fra Volvo så dette gleder vi oss til, sier Bones i det han mottar nøklene fra Polestar Space Manager i Bergen, Kjetil Langsæter. De to er gamle kollegaer fra Tesla, hvor de begge jobbet i en årrekke. Men i dag er det Polestar 2 som står i søkelyset og begge to er enige om at dette kan bli en helt reell utfordrer til nettopp Tesla. Vi prøvekjører bilen som en av de aller første i Bergen. Etter kun noen kilometer i førersetet er det ingen tvil om at bilen oser av kvalitet.

- Finish og feelingen i bilen er uovertruffen. Faktisk ble jeg veldig positivt overrasket her! Den kjører godt og gir en godfølelse. Jeg likte setene spesielt godt - og integrasjonen med Google! Den har kanskje ikke helt rekkevidden til Tesla Model 3 Long Range men så er det da heller ikke så ofte man har behov for å kjøre mer enn 30 mil, påpeker Bones. Nå har jeg bare lyst til å komme meg tilbake til kontoret og publisere de første annonsene på hjemmesiden vår, smiler Bones.

Det er ingen tvil om at Polestar mener alvor om å ta premiumsegmentet, vår driftssjef Simen Bones likte setene spesielt godt. Opphavsrett: © Polestar


Når kommer de første Polestar-bilene inn i abonnementsløsningen?

- Vi har heldigvis gjort hjemmeleksen og følger alle nylanseringer med argusøyne, når vi ser modeller vi har tro på bestiller vi alltid et parti biler. Derfor kan vi også levere Polestar veldig raskt, vi kommer til å ha leveringsklare biler helt i begynnelsen av september, forsikrer Bones. Allerede nå kan man reservere bilen på våre hjemmesider.


"Finish og feelingen i bilen er uovertruffen. Faktisk ble jeg veldig positivt overrasket her!"
Simen Bones, driftssjef i imove

Produktsjef Simen Bones roser Polestar 2 og er sikker på at den kommer til å bli en favoritt for veldig mange. Foto: imove

Hva vil bilen koste og hva er inkludert i et imove abonnement på Polestar 2?

- Med et fleksibelt bilabonnement gjennom imove betaler du et fast beløp hver måned du har bilen. Akkurat denne modellen vil ligge på samme prisnivå som Tesla Model 3, rundt 11.000 kroner per måned. Performance-utgaven vil koste litt mer. Og i denne prisen er alt inkludert. For eksempel forsikring, vinterhjul, garantier, servicer, hjulskift, fri kilometer, ingen bindingstid, ingen innskudd eller ting med liten skrift. Vi er soleklare på at tjenesten og produktet vårt skal være 100% transparent!


Sjekk om vi kan levere abonnement på Polestar 2 der du bor

Fra september kan du abonnere på Polestar 2 hos imove. Opphavsrett: © Polestar


Hvorfor bør man abonnere på Polestar 2 hos imove?

- Mange har erfart at det å kjøpe, eie og selge bil er veldig uforutsigbart. Det er en stor økonomisk forpliktelse, man er gjerne usikker på modell, teknologi og pris. Med et bilabonnement er man kvitt alle disse bekymringene. Lurer man på om Polestar er riktig bil, kan man helt uten forpliktelser prøve bilen i en periode. Ved å alltid ha attraktive og prisgunstige biler i tjenesten, er vi uansett komfortable med at kundene blir i tjenesten vår. Etter to års drift erfarer vi at flesteparten av kundene blir værende i lengre tid. Over halvparten av kundene våre beholder bilen sin i 8 måneder eller mer, mange er inne i det andre året som abonnent fordi de ser verdien av innholdet abonnementstjenesten. Enten det er tilgangen på en ekstrabil når det behovet melder seg, eller om det er muligheten til å sette abonnementet på pause i perioder hvor bilbehovet er mindre, forteller co-founder og produktsjef i imove Gunnar Birkenfeldt.

"Mange har erfart at det å kjøpe, eie og selge bil er veldig uforutsigbart"
Gunnar Birkenfeldt, imove
Simen Bones gleder seg over å få Polestar 2 i stallen allerede i september

Hvem er den typiske kunden og hva er fordelene ved et abonnement?

- Vår kjernekunde har behov for bil i det daglige, men ønsker ikke å ta alle forpliktelsene selv. Verden rundt oss endres raskt og et av våre hovedmotto er å levere rett bil til rett tid. Det vil si, riktig bil til den livssituasjonen man befinner seg i nå. Og er det noe mange har lært the hard way, eller the expensive way, så er det at det koster mye penger å bytte bil. Derfor har hele bilbransjen fått et rykte for å være grådige, forteller Birkenfeldt.

- Vi tenker i stedet at når man får barn og trenger en større bil, vel da bytter vi den lille til en større bil. Flytter man og trenger lenger rekkevidde, da bytter man til en bil med lenger rekkevidde. Og byttene er helt kostnadsfrie! En fornøy kunde er en kunde som har akkurat den bilen han eller hun trenger, der og da. Får man plutselig firmabil av arbeidsgiver, vel da sier man opp abonnementet når som helst, uten bindingstid. I motsetning til leasing som ofte opererer med binding i 36 eller 48 måneder. Vår tjeneste er 100% på forbrukerens side og vi har tatt mål av oss å ta livet av alle pain-points fra tradisjonell bilhandel. Jeg har vært 15 år i den tradisjonelle bilbransjen og forstår godt at tilliten hos kjøperne er tynnslitt. Hos oss opererer vi helt uten bindingstid, for eksempel. Rasjonalet er at ingen ønsker bindingstid og svært få bytter bil bare for å bytte bil. Folk trenger fleksibilitet fordi taktskiftet i verden rundt oss endres raskere og raskere. Gjennom hele koronaperioden har vi opplevd en ellevill etterspørsel, fordi folks situasjon endrer seg drastisk bare i løpet av noen dager. Vi kaller oss derfor corona-proof, smiler Birkenfeldt.

Gunnar Birkenfeldt kan ikke tenke seg noe mer bærekraftig enn en tjeneste som bidrar til å redusere antallet biler på veiene
"Over halvparten av kundene våre beholder bilen sin i 8 måneder eller mer, mange er inne i det andre året som abonnent fordi de ser verdien av innholdet abonnementstjenesten"
Gunnar Birkenfeldt, Co-Found og produktsjef i imove

- imove er et resultat av en rekke globale megatrender. En av trendene er at vi etter alle solemerker står overfor et paradigmeskifte hvor fysiske produkter i stedet blir tilbudt som tjenester. Mange snakker om "End of ownership", at det i framtiden ikke er like aktuelt å eie materielle ting. Brukeradferden endrer seg. Dette tar selvfølgelig tid, men ikke lenger enn at vi lett kan se at yngre mennesker i byene er mindre opptatt av å eie en bil nå, enn tilfellet var for kun kort tid siden. Mange yngre i dag har ikke engang førerkort, poengterer han.


imove har en tydelig miljøprofil, men på hvilken måte er imove sitt bilabonnement bedre for miljøet?

- Vel, det mest åpenbare er at vi har en 100% elektrisk flåte. Men utover det annerkjenner vi at dagens kunder i større og større grad heller ønsker å betale for tiden man har hatt tilgang til gjenstanden, enn å betale for den også når den står stille. Når vi vet at den norske personbilen i gjennomsnitt står stille 96% av tiden forstår man at det finnes bedre ting å bruke pengene på - enn en parkert bil. Vi har utviklet et unikt datadrevet flåtestyringsverktøy som gjør at vi kan oppnå en langt høyere utnyttelse av bilene i vår flåte, samt at fleksibiliteten i tjenesten bidrar til at langt flere kan leve med én bil, i stedet for to. Hvor mange er det vel ikke som har kjøpt seg en ekstra bil for de få helgeturene til fjellet? Hos i move så abonnerer du på én, men får i realiteten tilgang på to. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bærekraftig eller økonomisk enn en tjeneste som bidrar til å redusere antallet biler på veiene, ved å utnytte hver enkelt bil bedre, avslutter Birkenfeldt.


Sjekk om du kan få Polestar på abonnement her!

Flere nyheter

Hvordan
fungerer det