En ninja til rådighet!

En urban ninja hos oss er de som farter rundt i byen, som daglig er skitne på hendene for å alltid gi kundene personlig service og oppfølging!

Møt to av våre urban ninjas!

Hvordan
fungerer det

Ordet bilabonnement er kanskje ikke allment kjent helt enda; assossiasjonene til begrepet «abonnement» har for eksempel medført at imove har blitt forvekslet med en form for bokklubb der du får en ny bil hver måned fordi du glemmer å avbestille, eller som ved et treningssenter der du betaler for noe uavhengig av bruken.

Det er snarere tvert imot: hos oss betaler du kun for den perioden du bruker bilen, og da er alle de uforutsette kostnadene som stadig dukker opp i sammenheng med et bilhold inkludert.


Men: det er viktig å understreke at et abonnement hos oss inkluderer så mye mer enn bare en bil, og det avgjørende elementet bak den sømløse og bekymringsfrie abonnementsreisen heter Mattias og Isak.

I et bilabonnement får du mye mer enn bare bilen. Hos imove får du f.eks byttet hjul på bilen mens du er hjemme eller på jobb. Inkludert i prisen!


Møt to av våre urban ninjas!


De er ikke nødvendigvis parkour-utøvere som kaster seg utfor bygninger i bybildet, slik navnet impliserer. En urban ninja hos oss er de som farter rundt i byen, som daglig er skitne på hendene, og som alltid er for å sørge for at våre imovers får en friksjonsfri reise.


- Man må jo få seg litt søvn også, men tanken er stort sett å være tilgjengelig døgnet rundt, sju dager i uka – så lenge man er våken, flirer Isak Areklett Norebø.


Han forklarer at han og Mattias, og de andre ninjaene, er imoves altmuligmenn; i all hovedsak de som fikser det som må fikses. For det er nettopp dét som skiller imove fra leasing, og bilkjøp for øvrig: at du ikke er overlatt til deg selv, men har Isak og Mattias som dine personlige sparringspartnere.

Ingen oppdrag for store, ingen for små. Isak er alltid klar på pletten!


- Hos oss er virkelig alt inkludert: du trenger ikke tenke på service eller verksted, og om du får problemer med et eller annet, trenger du ikke søke deg gjennom en mengde sider på google for å finne ut hvordan du skal løse det. Det tar vi oss av, sier Mattias Hamilton Totland.


Begge legger stor vekt på viktigheten ved alltid å være tilgjengelig, og siden imove "selger" biler på litt utradisjonelt vis – og tidspunkter – er åpningstidene også litt flytende. Det betyr at hvis det tikker inn spørsmål i chatten sent på lørdagskvelden er Mattias og Isak på pletten.


- Telefonen er alltid tilgjengelig, og det er nok noe av det kundene våre er mest fornøyde med også: vissheten om at vi alltid er klare til å bistå. Vi ringer dessuten alle og gjennomgår alt ved bilen før utlevering, og siden mange ikke har hatt el-bil før, opplever de det som betryggende å få den samtalen før bilen står i oppkjørselen, sier Isak.

Den enkleste måten å få hjelp på er via chatten på hjemmesiden. Denne oversikten viser at det kun er stille noen få timer midt på natten, ellers handler det om å være tilstede akkurat når kunden trenger det.


Et nytt forhold til bilen


Det er ninjaene som hver dag er ute og tar tempen på alle imovers; disse 'early adopters' som har valgt et helt nytt og ukjent produkt. Selv er begge spent på å få være med på å bygge imove fra starten av, og ser på imove som en representant for en ny måte å ha bil på – en måte som er kommet for å bli.


- Vi ser at mange egentlig gir litt blaffen i bilen, så lenge det er en god og trygg – og kanskje litt estetisk fin – bil som får deg fra a til b. Viktigst er det likevel å slippe å tenke på alt som er tilknyttet bilen, sier Isak.

Når det er mye å rekke over er den elektriske sparkesykkelen Mattias sin beste venn.


Han understreker at majoriteten av abonnentene anser sin imove-bil som sin egen, men at den samtidig følger med den ekstra følelsen av frihet og fleksibilitet ved at man kan pause, avslutte og bytte bil hvis man vil, og selvfølgelig at noen andre tar seg av vedlikehold og eventuelle problemer.


- Og for at alt skal gå så sømløst og lettvint som mulig, forutsetter det god kommunikasjon i alle ledd og tett oppfølging, sier Isak.


For det er ninjaene som er kundens ene kontaktpunkt, og fungerer som bindeleddet mellom kunden og alle instanser man må forholde seg til i sammenheng med bilen: om det er til leverandøren som reiser ut og skifter dekk, eller til det faste verkstedet som kjører ut og hjelper kunden der de er.


- Vi håper og tror at folk får mersmak på denne måten – den enklere måten – å ha bil på: den uten de uforutsette kostnadene, og alt styret ved å eie, sier Mattias og lar Isak få siste ordet:


- Hovedoppgaven vår er å være det leddet kunden skal forholde seg til: Abonnementene våre har én å forholde seg til, og det er imove, og første ledd i imove, det er oss.


"- Man må jo få seg litt søvn også, men tanken er stort sett å være tilgjengelig døgnet rundt, sju dager i uka – så lenge man er våken!"
Isak Areklett Norebø, Urban Ninja i imove Bergen

PS: Visste du at vi søker flere ninjaer? Se stillingsbeskrivelse her.

Flere nyheter

Hvordan
fungerer det