BILBRANSJE24: Bavaria med bilabonnement

Det er spennende å se hvordan imove og Finn fasiliteter denne typen åpen innovasjon mellom ulike aktører i bilbransjen, sier Morten Dahle.

Artikkelen ble publisert på Bilbransje24.no 14.april 2020 og er skrevet at Odd Erik Skavold Lystad

Hvordan
fungerer det

--

Bavaria med bilabonnement – får markedsføring på Finn. Kaller prosjektet «et eksperiment».

Bavaria kaster seg på abonnementstrenden. Tjenesten de nå lanserer skiller seg litt ut fra andre abonnementsløsninger, ved at den kun tilbyr bruktbiler. Samtidig får abonnementet eksponering i søkeresultatene og direkte i bruktbilannonsene på Finn.no.

- Vi opplever en tydelig endring i markedet siden korona-utbruddet, og ønsker derfor å teste abonnement som vi gi et enklere, mer fleksibelt og forutsigbart bilhold. Det sier salgs- og markedsdirektør Morten Dahle i Bavaria Norge.

Et eksperiment

Slik får Bavaria profilert bilabonnement på Finn-annonsene.

Et utvalg BMW i3 er lagt inn i abonnementstjenesten, og ifølge Dahle  er konseptet et eksperiment i samarbeid med imove og Finn.

- Siden bilabonnement er et helt nytt konsept for veldig mange er det viktig for oss å teste og lære, og synes eksperimentet vi har med Finn motor og Imove er kjempespennende, sier Dahle.

Integreringen med Finn gjør at biler som tilbys i tjenesten blir merket «NYHET: Også på abonnement» i søkeresultatene, i tillegg til pris for både kjøp og abonnement tidlig i annonsen.

- Eksperimentet vil fortelle oss om kundene som ser på og eventuelt kjøper bil via Finn også kan være interesserte i et bilabonnement, sier Dahle.

Naturlig partner

At imove er involvert i prosjektet er ingen tilfeldighet.

I februar ble det kjent at Bavarias morselskap Hedin kjøpte seg inn i tjenestetilbyderen, og i samarbeid med Kinto Flex – Toyota/Lexus’ abonnementstjeneste, som også bruker imove-plattformen – har Imove testet eksponering på Finn en liten periode.

- Det er spennende å se hvordan imove og Finn fasiliteter denne typen åpen innovasjon mellom ulike aktører i bilbransjen. Det er vi en stor tilhenger av, sier Dahle i Bavaria.

Link til originalartikkelen finnes her.

Flere nyheter

Hvordan
fungerer det